- Det har en helt uvurderlig betydning å få presentert så naturskjønne områder i beste sendetid. For Flatanger og Namdalen handler det om å få vist seg fram, og dette er en unik mulighet, sier Bente Snildal i Visit Namdalen.
Søndag ble det første av hele tre episoder fra Flatanger vist på TVNorge. Episode to kommer torsdag, men er allerede lagt ut på Discovery+. I søndagens episode vil kjendisene nå mål på Kvaløysæter. I første episode startet deltakerne fra Utvorda, syklet til Knotten og tok seg over fjorden til Vollan. Derfra fortsatte turen med sykkel til Lauvsnes, og videre til fots på Stamnesfjellet og mot Strøm og Hanshallaren, hvor de skulle rappellere ned foran hula.Jubler over sånne muligheter
- Vi jubler når sånne muligheter kommer. Vi vet fra før at det å få vist fram naturen og aktivitetene, skaper nysgjerrighet og bygger omdømme, sier Bente Snildal.

Turer i nærområdet
Snildal tror også vi vil se en trend der flere som før dro på en sydentur, nå heller velger å dra på en langtur i Norge og flere korte turer i egen region. Dermed blir folk i nabokommunen potensielle kunder for reiselivsaktørene. - Hva bør Flatanger gjøre for å utnytte effekten av "71 grader nord"?- Flatanger gjør mye rett allerede, ved å delta i samarbeidet om felles markedsføring. Det er viktig å fortsette å samarbeide med aktører i nærområdet og aktører utenfor Flatanger. Produktet må spisses enda mer, og det må være mulig å bestille på egne nettsider og vår portal. Det må legges ut fine bilder rettet mot de rette gruppene. - Vi må fortsette å være stolte av den varierte og ville naturen vi har, og jobbe både lokalt, regionalt og i hele Norge, sier Bente Snildal.